Чверть століття – ​ на державній службі

«Наш район багатий на досвідчених і працьовитих людей. Про багатьох з них ми читаємо на сторінках часопису. Але дуже рідко героями публікацій є працівники держслужби. Тому й чуємо часом від людей, що працівники органів влади лише перекладають папірці з місця на місце, створюючи видимість роботи. Насправді ж управлінський корпус Олександрійської райдержадміністрації має високий професійний рівень. Чому б не розповісти про найбільш досвідчених із них», – ​пише у листі постійна читачка Валентина Попова.
Врахувавши пропозицію нашої шанувальниці, розпочнемо знайомство зблизька із доволі привітною жінкою, хорошим керівником і наставником, досвідченим фахівцем – ​заступником керівника апарату, начальником відділу організаційної роботи, інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю апарату РДА Ольгою Покорою.
Цьогоріч у Ольги Миколаївни своєрідна ювілейна дата – ​чверть століття на державній службі. З чого починала, чим займається сама і її колектив – ​про це у нашій з нею розмові.
Перша життєва сторінка нашої героїні відкрилася у квітучу пору – ​у травні 1960 року в Олександрії. У рідному місті здобула середню освіту – ​спочатку у школі № 15, а потім – ​у СШ № 2. Маючи жагу до читання, вирішила спробувати глибше осягнути книжковий світ. Тож по закінченню школи влаштувалася бібліотекарем у школу № 17. Вищу освіту здобувала у Київському інституті культури. У 1987 році отримала диплом бібліотекаря – ​бібліографа. Улюбленій справі віддала шістнадцять років свого життя, працюючи у міській бібліотечній системі.
Але у 1993 році життя внесло корективи у її плани. Довелося змінити місце роботи.
– Два роки працювала у районній раді – ​завідуючою канцелярією, а потім головним спеціалістом відділу по роботі з постійними комісіями, – ​згадує Ольга Миколаївна. – ​Мала за честь працювати разом з Володимиром Йосиповичем Зубовим, Анастасієм Никифоровичем Поліщуком. А після реформування і утворення райдержадміністрації у 1995 році перейшла працювати до відділу організаційної роботи РДА. За ці роки моїми наставниками були хороші, мудрі керівники, зокрема Людмила Петрівна Дуднік, Марія Миколаївна Голуб, Валентина Іванівна Ільющенкова, Лідія Олексіївна Бойко. Кожен з них ділився практичним досвідом, та й сама з роками опанувала усі тонкощі роботи із необхідними документами, у спілкуванні з людьми. І вже з 2014 року сама очолила відділ.
– Розкажіть, будь ласка, що саме входить в поняття організаційної роботи?
– Перелічувати основні завдання та функції відділу не буду, оскільки їх багато. Назву окремі з них. Здебільшого ми забезпечуємо взаємозв’язок голови райдержадміністрації з органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями району. Забезпечуємо організацію засідань колегії, а також нарад-семінарів для працівників сільських, селищних рад району, що проводяться головою райдержадміністрації та його заступниками, організацію підготовки і проведення районних свят та інших заходів, спрямованих на відзначення державних свят та інших визначних подій. Готуємо разом з іншими підрозділами райдержадміністрації інформаційні матеріали на офіційний сайт райдержадміністрації.
Також готуємо проекти розпоряджень голови райдержадміністрації про перспективні та поточні плани роботи районної держадміністрації, узагальнюємо інформаційні звіти про їхнє виконання.
– Ви ж перевіряєте виконання делегованих повноважень органами місцевого самоврядування. Наскільки дієві ці перевірки?
- У своїй роботі виконкоми сільських, селищних рад виконують власні та делеговані повноваження відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Щорічно ми проводимо перевірку стану виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади на підвідомчих територіях. Перевірки здійснюються згідно з графіком. Кожна сільська та селищна рада перевіряється один раз на чотири роки. На територію виїздить робоча група, до складу якої входять дванадцять фахівців. Відповідно до статей 27–38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» охоплюємо делеговані повноваження у сфері статистичного обліку громадян, які постійно або тимчасово проживають на підвідомчій території, у галузі бюджету і фінансів, у сфері освіти, культури та соціального захисту населення, у сфері запобігання безпритульності та бездоглядності серед дітей, у сфері регулювання земельних відносин, у сфері розгляду звернень громадян, а також у сфері вчинення нотаріальних дій та реєстрації актів громадянського стану. Крім представників відповідних структурних підрозділів РДА, також виїздять працівники відділів статистики, ДРАЦСу, управління Держпродспоживслужби, Держгеокадастру, центру зайнятості. Зазначу, що такі перевірки дієві і тільки на користь громаді. Наприклад, фахівці з’ясовують, чи беруться проби води на перевірку щодо її якості, чи встановлені на соціальних об’єктах пандуси для людей з обмеженими фізичними можливостями, чи надається належна допомога соціально вразливим верствам населення, чи правильно ведеться облікова документація і т. д. За результатами перевірки кожен фахівець надає довідку та рекомендації щодо підвищення ефективності роботи сільської ради та виконкому, які я узагальнюю і готую відповідний акт про проведену перевірку, а також документи для розгляду на засіданні колегії райдержадміністрації. У визначені терміни пропонуємо сільській раді усунути недоліки і поінформувати нас. Звичайно, у будь-якій роботі не може бути усе ідеально, оскільки змінюються люди на посадах, змінюється законодавство. Наше завдання – ​підказати, допомогти, оскільки працюємо на спільний результат.
– З ким вам доводиться спілкуватися у роботі найчастіше?
– Коло нашого спілкування не обмежується тільки структурними підрозділами РДА. Готуючи плани, заходи, засідання, спілкуємося із керівниками підприємств, установ, організацій. Практично постійно на зв’язку із сільськими головами, працівниками виконкомів, секретарями сільських рад. Заходять до нас у справах і землевпорядники. То ми роздаємо листи та документи різних служб, то нам надають плани та рішення виконкомів. Тісно співпрацюємо і з обласною державною адміністрацією. Нашим куратором є Максим Леонідович Звєрєв, з яким узгоджуємо заходи, що проводяться на рівні області.
– Раніше ваш відділ називався відділом організаційної роботи. Нині назва значно розширилася. З чим це пов’язано?
– У 2016 році відділ реорганізували, до нас приєднали ще два сектори і тепер він називається відділом організаційної роботи, інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю. Відповідно збільшилася кількість працівників. Ми працюємо єдиною, дружною командою, підтримуємо один одного, тому і проблем у роботі практично не маємо. Це радує, адже у такій атмосфері працюється легко. Організаційною роботою у нас займається Юлія Брюх та Ганна Сокіл. За інформаційну діяльність і наповнення офіційного сайту райдержадміністрації відповідає Дмитро Лисак, за комунікації з громадськістю – ​Тетяна Павук. Тетяна Пономарьова займається роботою, пов’язаною зі зверненнями громадян.
Додам, що абсолютне взаєморозуміння та взаємопідтримку маємо з боку голови райдержадміністрації Богдана Курупа та керівника апарату РДА Олександра Лисенка.
– З досвіду роботи скажіть, будь ласка, якими рисами має володіти державний службовець?
– Безперечно, він повинен бути відповідальним, людяним, справедливим. А ще повинен іти в ногу з часом і технологіями. Не секрет, що вимоги до працівників держслужби зростають, тож постійно вчимося та самовдосконалюємося. Та не менш важливо у нашій роботі уміти працювати і спілкуватися з людьми так, щоб не соромно було дивитися їм в очі.
– Чи готові ви до того, що у процесі децентралізації можуть бути реорганізовані райдержадміністрації. Як на вашу думку повинен проходити цей процес?
– Реалізація реформи децентралізації на сьогодні є одним із ключових завдань української влади. У цей процес включилися багато українських міст і сіл. На рівні району уже теж є першопрохідці. Тому нам залишається тільки просуватися вперед. Що буде завтра, ми поки що не знаємо. Працюємо у звичному режимі, єдиною командою. А коли відбуватиметься реформування райдержадміністрацій, головне – ​щоб цей процес проходив згідно з нормами закону, виважено, прозоро і чесно.
– Ольго Миколаївно, значна частина нашого життя проходить на роботі, у колективі. Після напружених трудових буднів хто на вас чекає вдома?
– Так, як би добре не було нам у трудовому колективі, щовечора поспішаємо до своєї родини. Вдома на мене завжди чекають турботливий чоловік Павло, люба матуся Катерина Іванівна. Діти вже дорослі. Син Дмитро із родиною проживає у м.Дніпро. Маємо із дідусем маленьку втіху – ​дворічного онука Іллюшку, зустрічі з яким чекаємо з нетерпінням. Добрими успіхами у навчанні радує нас донька Маша – ​студентка – ​другокурсниця Донецького національного університету, що переїхав у зв’язку з подіями на сході України у Вінницю.
– А вистачає часу на якесь уподобання?
– Безумовно, для мене на першому місці – ​читання книг. Свого часу я змінила професію, але любов до літератури залишилася. Люблю читати Олександру Марініну, Аліну Знаменську, Катерину Вільмонт та ін. Діти подарували мені й електронну книжку, адже у бібліотеці не завжди є те, що хочеться прочитати. До речі, послугами бібліотеки користується і моя матуся, хоча їй уже 91 рік.
– Можна сказати, що ви – ​щаслива жінка.
– Так. Я займаюся тим, що люблю, тому і від роботи, і від життя отримую задоволення.
– Тож хай ваше щастя буде нескінченним. Успіхів вам і вашому колективу у роботі.
Спілкувалася О. СТОРЧОВА.