З 2 квітня розпочалася приписна кампанія по вибору терапевта, педіатра або сімейного лікаря. Як це відбувається у Приютівській амбулаторії сімейного типу – детально розповів головний лікар закладу Андрій Данилюк.
– Скільки охочих вже виявили бажання підписати декларацію?
– Заклади первинної медичної допомоги, в яких працюють сімейні лікарі, підписують контракт з Національною службою здоров’я, а пацієнти – декларацію з тими лікарями, яких самі собі обрали. На даний час близько двохсот осіб вже визначилися. Підписують декларацію не тільки зі мною, а також з нашими трьома сімейними лікарями – Геннадієм Лазаренком, Іриною Кулак та Надією Цимбалістою. Крім мешканців Приютівки, звертаються також жителі з сусідньої Протопопівки, Березівки, Косівки, Бандурівки та інших сіл. Гроші йдуть за пацієнтом по всій країні і тому немає ніяких територіальних обмежень. Ми приймаємо і тих, хто живе поза об’єднаною Приютівською ОТГ, незалежно від реєстрації. Це безстрокова процедура, тобто вам не потрібно буде робити її щороку. З іншого боку, якщо комусь не сподобається обраний лікар, він може перереєструвати свою декларацію на іншого. Це можна зробити у будь-який час. Не обмежено законом і є особистим правом пацієнта.
– Що найбільше хвилює людей чи можливо насторожує у зв’язку з цими нововведеннями?
– Таких особливих хвилювань чи пересторог мені ніхто ще не виказував. Зі ЗМІ люди добре знають, що з початку квітня мають право визначитися із сімейним лікарем і роблять це. Приходять і заповнюють паперові декларації: хто сам, а хто спільно з нами. Невдовзі, як тільки повноцінно запрацює електронна система, ми внесемо туди їхні дані. Для цього кожен наш лікар має необхідний комп’ютер. Всі вони вже під’єднані до інтернет-мережі.
– На даний час у Приютівській амбулаторії працює загалом 4 терапевти. Чи реально їм набрати необхідну кількість пацієнтів?
– Від початку реформування МОЗ рекомендував одному сімейному лікарю набрати 2 тисячі пацієнтів. Це максимальний показник. А от що стосується педіатра – то тут максимум – 900 осіб. Об’єднана Приютівська ОТГ має 12 тис. мешканців, і тому я переконаний, що ми зможемо набрати необхідну нам кількість. Більше хвилювань викликає фінансове питання: чи всі ці гроші, що виділяє держава на пацієнта, ми використовуватиме для утримання нашого штату, чи місцева громада також дофінансовуватиме амбулаторію. Відомо, що ми станемо окремим комунальним закладом. І будемо підпорядковані Приютівській громаді.
– Звідки люди дізнаються про приписну кампанію? Та як ви чи працівники амбулаторії проводите інформаційно-роз’яснювальну роботу на території селища?
– Як у загальнодержавних, так і місцевих ЗМІ інформації про перебіг реформування первинної ланки вдосталь. Ми також розмістили у медзакладі наочну агітацію, плакати та спеціальні афіші, де вказані відомості не тільки про наших лікарів, а і тих, хто працює в сусідніх селах. При потребі даємо охочим зразки декларацій, чи консультуємо на місці.
– Які документи знадобляться пацієнтам під час укладання угоди з лікарем?
– Потрібен паспорт та ідентифікаційний номер. Якщо ж ви підписуєте декларацію з педіатром (чи сімейним лікарем, який буде обслуговувати вашу дитину), то також знадобиться свідоцтво про народження дитини та документи (паспорт та код) обох його батьків або опікунів. Лікар внесе ваші дані в систему, роздрукує декларацію, яку ви підпишете у двох примірниках (один із них залишається у вас), – і з цього моменту ви можете звертатись до лікаря у будь-який час.
Н. Луценко