Комфортний офіс, прозорий простір прийому замість коридорів та кабінетів, привітні адміністратори — це не картинка з-за кордону, а наші реалії. Саме так виглядає Центр надання адміністративних послуг населенню Олександрійського району, який діє уже чотири роки. З часу його відкриття громадянам стало простіше отримати інформацію або консультацію чи конкретну послугу в максимально зручній формі і в коротші терміни. Робота тут організована за принципом «єдиного вікна», коли прийом документів та видача результату надання адміністративної послуги здійснюється адміністратором центру.
Для жителів району, які за цей час скористалися послугами центру, це досить зручно, оскільки всі послуги сконцентровані в одному приміщенні. Тобто найважливіша перевага центру – людям не потрібно звертатися до різних адміністративних органів, розпорошених територіально та з різними годинами прийому. А також – це суттєве покращення якості послуг, оперативність їх надання та дотримання термінів.
У центрі вас радо зустрінуть завідувач сектору (Центру) надання адміністративних послуг – Яніна Віталіївна Доільніцина, адміністратори – Юлія Миколаївна Онопа, Юлія Володимирівна Явдошина, а також завідувач сектору державної реєстрації Володимир Анатолійович Пухир та державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Олександр Олексійович Глінченко.
Також в приміщенні центру надання адміністративних послуг Олександрійської райдержадміністрації є представник відділу в Олександрійському районі головного управління Держгеокадастру в Кіровоградській області, яка проводить перегляд, обробку пакету документів та надає консультації з земельних питань, які виникають у громадян.
- Усе, що потрібно зробити жителям району для отримання адміністративної послуги, так це завітати до центру і звернутися до адміністратора, - зазначає завідувач Яніна Віталіївна. - Він, у свою чергу, надасть вичерпну інформацію і консультацію щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг; допоможе заповнити заяву та сформувати пакет документів для отримання послуги.
На сьогодні через ЦНАП надається близько 130 видів адміністративних послуг, включаючи 50 послуг дозвільних органів та послуги центральних органів виконавчої влади. У порівнянні з 2014 роком їхня кількість значно зросла. Тоді вона становила 708. А вже у 2017 році надано 3187 адміністративних послуг та стільки ж консультацій громадянам, які звернулися до центру.
Найбільше у 2017 році зверталися за адміністративними послугами, що стосуються реєстрації речових прав на нерухоме майно – 5480; реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі, за видачею витягів з Держземкадастру, за довідками про наявність земель та за витягами про нормативну грошову оцінку земельних ділянок – 3152 особи. За отриманням дозвільних документів звернулися 33 особи, за адміністративними послугами, що стосуються державної реєстрації – створення громадського об’єднання – 2 особи.
Також жителі району можуть звернутися до центру у разі необхідності державної реєстрації земельної ділянки, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, виправлення технічної помилки у відомостях з Державного земельного кадастру, державної реєстрації громадського об’єднання, державної реєстрації бізнесу та права власності на нерухоме майно. Перевагами отримання адміністративних послуг через центр для споживачів послуг (громадян і бізнесу) є можливість одночасного замовлення різних послуг.
На сьогоднішній день є можливість отримати деякі адміністративні послуги в електронному вигляді, а саме: для фізичних та юридичних осіб інформація за об’єктом нерухомого майна та суб’єктом речового права надається в електронній формі через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України, за умови ідентифікації такої особи (фізичної або юридичної) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, або в паперовій формі.
Адміністративна послуга «Державна реєстрація фізичної особи - підприємця» надається через портал електронних сервісів відповідно до Порядку, визначеного Міністерством юстиції України. В електронному вигляді можна отримати також відомості з Єдиного державного Реєстру та переглянути результат надання адміністративної послуги у даному реєстрі.
Черги у центрі практично відсутні, оскільки адміністратори швидко приймають документи, надають всю необхідну інформацію щодо вимог отримання послуг згідно з чинним законодавством.
Працює центр в Олександрії по вул. Першотравнева, 5, з понеділка по п’ятницю з 8 до 17 год. 15 хв., обідня перерва – з 12 до 13 год. Вихідний день – субота, неділя. Телефон для довідок: 7-20-99, 7-04-09.
О. СТОРЧОВА.