Нові програми навчання, нові вимоги – складова нової якісної української освіти


Традиційно наприкінці серпня педагоги району підсумували свої здобутки й визначилися з планами на новий навчальний рік. Йшлося про це на педагогічній конференції. А що з неї власне почерпнули керівники районних шкіл, які пріоритети обрали в роботі, і над чим наразі працюють, ми поцікавилися у них.




Анатолій Куруп, Головківський НВК
— Питання, які озвучувалися на серпневій конференції, стосувалися винятково сьогодення розвитку нашої освіти. Йшлося про те, що створення та розвиток оптимального освітнього простору передбачає власну модель освітнього середовища; забезпечення оснащення опорних закладів сучасною матеріально-технічною базою, зокрема, спеціалізованими кабінетами, навчальними комп’ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням. Тож цей аспект будь-що треба враховувати. Тим більше, невдовзі Верховна Рада прийме новий Закон про реформу дошкільної, початкової та середньої освіти. І ми будемо впроваджувати запропоновані новації. Хоча поступово й зараз їх втілюємо в шкільне життя. І я особисто вважаю, що це треба робити. Нам необхідно брати за основу орієнтири європейського рівня. Тим паче, наш заклад поєднує кілька ланок — ​ми виховуємо до 50 дошкільнят і 182 школяра. Та робимо все можливе, щоб навчання дітей тут було максимально комфортним. Цьогоріч придбали для школи 6 комплектів робототехніки. З вересня для початкової ланки запрацює спеціалізований гурток. Також у нас відкрився спеціалізований кабінет фізики. На його оснащення з державного та місцевого бюджетів витрачено майже 300 тис. грн.

Василь Дмитренко, Бутівський НВК
— На конференції, перш за все, аналізувалися основні аспекти розвитку нової освіти і нові підходи до виховання та навчання дітей. А також зміни, які очікують наші школи в майбутньому, й інші нагальні питання. Що стосується нашого навчального закладу, то у нас, наприклад, відбулася реорганізація. Школа змінила ступінь з І-ІІІ на І-ІІ. Тобто, тепер вона не одинадцятирічна, а дев’ятирічна. Також у зв’язку з постійними реформами галузі ми планомірно змінюємо програму і основні підходи до навчання, як у вихованні дошкільнят (у нас їх 12), так і школярів (50 учнів).

Світлана Покотило, Войнівська школа
— На серпневій конференції багато говорили про глобальну підготовку до реформування освітньої галузі. І треба сказати, що ми ці вимоги поступово вже впроваджуємо у життя, зокрема, створюючи інклюзивні класи. Наша школа стала опорною з інклюзії. Оскільки останні три роки у нас вже навчалися діти з вадами зору й опорно-рухової системи та затримками психологічного розвитку. Цьогоріч у класі, обладнаному  спеціальним інвентарем, навчається 13 особливих дітей. З ними постійно проводиться педагогічна реабілітація для створення передумов оволодіння ними системою знань, умінь і навичок, застосування яких сприяє подальшому розвитку особистості. Для їхнього навчання закладу виділили майже 14 тис. грн. на дидактично-роздатковий матеріал. Додам, що у нас таких діток найбільше по району, а за нами за кількістю особливих учнів - Протопопівська школа.
Також на базі нашої школи цьогоріч відкрився логопедичний центр і запрацював логопедичний клас. Всього ж, новий навчальний рік розпочали 204 учня, з яких 32 вихованці  Войнівського дитбудинку «Перлинка».

Світлана Михайлова, Щасливська школа
— На конференції мені особисто дуже сподобався виступ керівниці районного відділу освіти — ​Олени Полтавець. Цього разу вона говорила про концепцію нової школи й перебудову закладів у цих умовах. Зокрема, зазначила, що на порозі реформ треба опиратися тільки на професіоналізм українського освітнього середовища, тому нові програми навчання, нові вимоги це ще одна складова нової якісної української освіти. У цьому напрямку у районі ініціюються різні заходи, спрямовані на приведення загальної середньої освіти у відповідність до потреб особистості.
Змістовною була і промова голови Олександрійської РДА Богдана Курупа. З почутого хочу відмітити той факт, що гарним стимулом для освітян сьогодні є надбавки вчителям за досягнення дітей і їхні перемоги та здобутки в олімпіадах.
А що стосується новацій, то цьогоріч ми запроваджуємо у своїй школі досвід естонських шкіл. Це означає, що на кожному поверсі встановлені столи для гри в шахи та шашки, і діти на перервах зможуть ними скористатися. Це покращить їхнє мислення і загалом розумову діяльність. На даний час наш заклад відвідує 49 дітей, 24 з яких — ​початкова ланка.

Олександр Єфімов,  Добронадіївська школа
— Нові плани і результативність нашої роботи - наскрізною ниткою ця теза звучала на серпневій конференції. З цим важко не погодитись. Треба добре працювати з випускниками, щоб мати кращі результати, і щоб ЗНО здавали без проблем. А у нас якраз цьогоріч один з найвищих показників ЗНО по району. До того ж, неабияк важливо прислухатися до бажань дітей та всіляко їх стимулювати, досягати консенсусу між батьками, учнями та вчителями. Ми, наприклад, починаючи з 2007 року плідно співпрацюємо із Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» і позиціонуємо себе, як громадсько активна школа. Вважаємо, соціалізація дітей - важливий фактор у здобутті знань. Також належну увагу приділяємо і дослідницькій роботі, яка змінює світогляд дитини, самооцінку, має значний вплив на формування життєвих цінностей. Відповідно маємо і хороші результати, які були відзначені у доповіді Олени Полтавець. Зокрема, про успіхи учениці Мирослави Скрипник, яка виборола І місце в обласному та Всеукраїнському конкурсі «Птах року», І місце в конкурсі «До чистих джерел», ІІ місце у конкурсі «Рідний край, моя Земля».
У нас також працюють надзвичайно активні й творчі вчителі. З-поміж них Вадим Федоров, Світлана Ловарік, Лідія Єфімова, Катерина Гавчук та інші. Навчаємо 84 учні, з яких 8 — ​першачків та 5 випускників.

Олена Радіонова, Недогарський НВК
Щороку беру участь у педагогічній конференції. Цей не став винятком. Ми заслухали чимало важливих для нашої галузі тем, що потребують реалізації. І тому варто сказати, що у поточному навчальному році плануємо створити на базі своєї школи профільний клас з напрямком «Автосправа». Будемо співпрацювати з місцевим господарством, щоб не возити дітей у Войнівський міжшкільний навчально-виробничий комбінат. Спробуємо домовитись, щоб представники комбінату приїздили до нас. Вважаємо, що вже зараз треба робити перші кроки у напряму створення профільних класів у старшій школі. Оскільки у Новій українській школі відбудеться перехід від багатопредметності на профільне навчання у старшій школі. Це мотивуватиме учнів до навчання; кожен учень зможе обирати власний освітній напрямок у залежності від навичок та здібностей.

Юлія Панасенко, Куколівська школа
Цьогоріч особливо вразила структура ведення серпневої конференції - оперативність, конструктивність подання інформації. Виступ Олени Полтавець був нетрадиційним, оскільки в ньому особлива увага приділялася питанню формування нової школи. Вона, зокрема, зазначила, що перед освітянами стоїть завдання формування в молодих українців таких якостей, як: прагнення до навчання упродовж усього життя; постійний пошук найкращих шляхів розв’язання життєвих проблем; готовність своєю навчальною, а потім і фаховою працею закласти підмурівок власного соціального успіху і зробити внесок у громадську, державну справу. Також із її виступу ми почерпнули основні ключові моменти, без реалізації яких реформування сучасної школи неможливе.
У цілому, в районі створені всі умови для якісної і комфортної праці вчителів. Велика увага приділяється освіті з боку райдержадміністрації та її керівника Богдана Курупа. Ми ж, у свою чергу, вже зараз намагаємося реалізувати концепцію нової школи. Будемо працювати над залученням дітей в ДНЗ з двох років. Розширюємо мережу гурткової роботи в школі. Для дітей у нас створені якісні умови навчання, вони працюють за кабінетною системою.
Н. Луценко
Фото умовне