За участь у конкурсі на краще висвітлення гендерної тематики "Сільський вісник" відзначено дипломом та статуеткою «Лицар слова»
Медіа-форум у рамках проекту «Жінки — це 50% успіху України» відбувся у Кропивницькому. Говорили про роль жінок у формуванні місцевої політики та процесах децентралізації, про можливості об’єднань депутаток у міжфракційне об’єднання «Рівні можливості». До участі у заході були запрошені депутатки обласних рад Одеси, Харкова, Запоріжжя та представниці виконавчої влади м. Кропивницький і представники ЗМІ, учасники конкурсу на краще висвітлення гендерної тематики. Тривав конкурс з 15 травня по 15 листопада, а нагородження переможців стало частиною програми форуму.
З 20 видань, що у підсумку надали приблизно 50 матеріалів, переможцями обрано 10 редакційних колективів. Серед таких визнано і редакцію Олександрійської районної газети «Сільський вісник». На конкурс ми подали вісім публікацій, що вийшли друком у нашій газеті в рубриці «Про гендерну рівність». На задану тему ми спілкувалися з відомими жінками Олександрійського краю. Героїнями наших авторських публікацій були Ольга Коріненко, Ірина Чемерис, Дар’я Ратушняк. Зі сторінок газети ми порушили низку важливих для розвитку суспільства тем - про неприпустимість публічного сексизму, особливості кар’єрного зростання чоловіків і жінок, а також говорили про відмінності у вихованні дівчаток і хлопчаків і до чого це призводить у дорослому житті.
«Перше, на що звертають увагу експерти з гендерних питань – це невикористання фемінітивів (слова жіночого роду, альтернативні або парні аналогічним поняттям чоловічого роду, що належать до всіх людей незалежно від їхньої статі – авт.). Наприклад, лікарка, історикиня, членкиня, політикиня, радниця, - розповіла під час форуму одна з організаторів конкурсу, регіональний координатор проекту «Жінки – 50% успіху України» Любов Лук’янцева. За її словами, прогресивні ЗМІ давно використовують ці фемінітиви. «Друге – це вживання сексизмів – гендерних стереотипів, які переконують, що дівчатка повинні робити одне, а чоловіки – інше. А сьогодні треба ламати ці стереотипи. Також варто дбати про табуювання сексизмів у рекламі». Як приклад, вона згадала одну красномовну рекламу у Кропивницькому.
«Думаю, ви бачили білборди з майже оголеною жінкою, де написано: «Не купиш шубу, буду ходити так». Тут два моменти, що викликають відразу. По – перше, поширюється думка, що жінки не можуть самостійно купити шубу, вони неповносправні і лише чоловік може їм купити цей предмет гардеробу. Друге – відвертий сексизм – оголена жінка. У цивілізованому суспільстві, де поважають один одного, таке недопустимо».
Йшлося під час форуму і про те, що гендерні проблеми стосуються не лише жінок, а й чоловіків. Про це, зокрема, говорила інша співорганізаторка форуму та конкурсу на краще висвітлення гендерних питань, журналістка та експертка в цій царині Ольга Веснянка.
«Ми живемо в інформаційну епоху, коли стираються традиційні гендерні межі. Вимагаючи від чоловіка бути сильним, ми ламаємо його як особистість. Не всі чоловіки від природи сильні, не всі жінки – слабкі. Тому для того, щоб у медіа був більший інтерес до написання матеріалів на гендерну тематику, ми провели конкурс на краще висвітлення матеріалів на дану тему». Результатами конкурсу ми задоволені. Те, що на нього надійшла така кількість робіт, говорить, що суспільство не байдуже до цієї теми», – поділилася враженнями пані Ольга.
Разом з головою регіонального осередку НСЖУ Петром Мельником вона вручила нам, переможцям, дипломи та статуетки «Лицар слова».
А загалом, переможцями конкурсу стали:
Олександрійська районна газета «Сільський вісник», районна газета «Вісті Світловодщини», міська газета «Знам’янські вісті», Бобринецька районна газета «Честь хлібороба», інформаційний Інтернет-портал Кіровоградщини «Перша електронна газета», Кропивницький обласний тижневик «Нова газета», Знам’янська районна газета «Сільське життя», Онуфріївська районна газета «Придніпров’я», Вільшанська районна газета «Зорі над Синюхою», Голованівська районна газета «Чисте джерело».
Учасниця форуму І. Балашова.