Чергова нарада з питань децентралізації органів влади та об’єднання громад відбулася на минулому тижні в районному будинку культури, на яку були запрошені сільські і селищні голови, депутати районної і міської рад, представники громадськості району і міста Олександрії, спеціалісти районної і міської владних структур, райдержадміністрації, засобів масової інформації.
У роботі наради взяли участь голова РДА Андрій Коломійцев, голова районної ради Ольга Коріненко, міський голова Степан Цапюк, заступник голови облдержадміністрації Сергій Коваленко. Саме він, розпочинаючи роботу наради, наголосив присутнім на тому, що процес децентралізації і об’єднання громад вже ні в кого не викликає сумніву і є незворотнім.
Сьогодні в області налічується 415 сільських, селищних і міських рад. Певна їх частина вже задекларувала об’єднавчі процеси. Кабмін визнав їх, як такі, що відповідають принципам самодостатності і готові брати владу на місцях.
На жаль, не потрапили до урядового рішення громади Олександрії і Олександрійського району через певні існуючі в них білі плями, пов’язані із земельними і територіальними питаннями. А тому уряд запропонував Кіровоградській облдержадміністрації продовжити роботу з вивчення пропозицій від наших громад.
- Ми зараз знаходимося, - стверджував Сергій Коваленко, - на третьому етапі формування моделі спроможних громад - коли облдержадміністрація разом з райдержадміністрацією і місцевою владою повинні запропонувати Кабміну модель громади, яка відповідає певним вимогам, а тому ми отримуємо інформацію і задумуємося над тим, яка модель функціонування самоврядних громад на території Олександрійщини може бути найперспективнішою для того, щоб розвивати інфраструктуру території і скористатися в цьому випадку можливостями державного Фонду регіонального розвитку. На даний момент ми не можемо залучити для району жодної копійки Фонду розвитку, оскільки в перспективному плані уряду жодного нашого населеного пункту немає.
На тверде переконання виступаючого всілякі розмови про те, що разом з об’єднанням гроші сільської громади заберуть і передадуть в центр чи в місто є звичайнісінькими страхами, а тому на подібні домисли потрібно реагувати спокійно. У статуті громади буде задекларовано, що кошти цієї території залишаються виключно в неї і не можуть бути ніким забрані без згоди громади села.
Сергій Коваленко закликав всіх присутніх найближчим часом провести консультації з населенням, щоб передбачити майбутнє Олександрійщини в тій чи іншій моделі.
Обговорення доповіді заступника голови облдержадміністрації і реакції на неї залу, значною мірою, були неоднозначними, бурхливими і періодично гострими. У присутніх в залі виникало багато запитань з об’єднавчого процесу, на які не завжди можна було дати прямі відповіді і належні рекомендації.
Схвально зустрів зал виступ Степана Цапюка, який, критично оцінюючи процес об’єднання громад, наголошував на тому, що для цього потрібен час, і не треба робити все поспіхом. Заслуговував на увагу і виступ Недогарського сільського голови Віктора Демидчика, депутата районної ради Миколи Кас’яненка, голови районної ради Ольги Коріненко. До кожного з них резонно було прислухатися і зробити певні висновки.
З заключним словом на нараді виступив Андрій Коломійцев. Він, зокрема, ще раз підкреслив, що створення спроможних територіальних громад – нагальне питання сьогодення. Оцінюючи процес їхнього утворення, голова РДА закликав всіх присутніх відкинути свої амбіції і реально підійти до вирішення цього питання. Наше завдання – створити таку громаду, в якій будуть робочі місця, фінансовий ресурс, щоб громада заробляла на себе кошти. А для цього треба взяти і використати усі ті можливості, які сьогодні є на території району. Тож усім до цього поставитися треба дуже відповідально і в найкоротші терміни ретельно подумати, якою ще може бути модель спроможної територіальної громади району.
Голова РДА висловив впевненість, що ця нарада є не останньою зустріччю з громадськістю Олександрійщини з приводу вирішення питання територіального утворення громади району і її потенційних можливостей на майбутнє.
В. ЮРЧЕНКО.