Восьме Березня – ​день квітів, усмішок і сюрпризів


8 березня – ​свято, яке традиційно вважається днем жіноцтва. В Україні та інших республіках пост-радянського простору це свято називають днем жіночої солідарності, крім того – ​Міжнародним. Але коли не занурюватися в історію, маємо наразі те, що склалось протягом вже не одного покоління цілком природно: так чи інакше, 8 березня – ​День Жінки!
Оскільки дискусія навколо 8-го березня не вщухає, і сьогодні ще більше говорять про його сутність, то ми вирішили поспілкуватися із жінками і з’ясувати, які традиції святкування у їхніх родинах, яким подарункам радіють найбільше.
За результатами опитування для усіх наших співрозмовниць – ​це ніби другий День народження, оскільки багато уваги від рідних, друзів, чимало дзвінків, щирих слів, теплих побажань. І не важливо, що їм цього дня подарують, головне – ​тепла і щира посмішка, ніжне і ласкаве слово – ​вони часто набагато приємніші, ніж дороговартісна річ.
  • Ольга Коріненко, голова Олександрійської районної ради:

8 Березня – ​весняне свято і воно доволі приємне. Причому не лише для жінок, але й для сильної половини світу! Жінки радіють подарункам і вітанням, а чоловіки тішаться посмішкам дружин, мам, сестер… До всього ж, 8 Березня – ​привід, щоб вкотре побачитися чи поспілкуватися із рідними і просто зробити щось приємне. А щоб влаштувати свято, багато не треба. Лише увага і незабутні емоції. Їх нам із донечкою Вікторією щороку дарує наш любий чоловік і татко Олег. Квіти, торт, поцілунки, подарунки, побажання – ​що ще треба для радості?! А потім ми цю радість даруємо нашим рідним і найдорожчим жінкам уже по телефону, а коли є змога – ​то їдемо на гостини, оскільки вони не поруч з нами. Наше покоління виросло на цьому святі і жінки звикли до того, що 8 Березня їх вітають, огортають увагою, компліментами, любов’ю. Зі святом всіх, милі жіночки, дорогенькі матусі, любі подруги. Нехай весна живе у Вашому серці.
  • Олена Малихіна, директор Шарівського НВК:

Цього дня відчуваєш себе іменинницею. Вранішня кава від чоловіка Костянтина. Традиційно, як і на усі свята, нова сукня від нього, пошита власноруч, квіти у горщиках. А подарунок – ​то сюрприз. Здебільшого парфуми, бо я їх обожнюю. Від старшого сина Олексія чекаю щоразу нову книгу, оскільки читаю дуже багато і різної тематики. Маю й електронну книгу, але ніщо не замінить «живої» книги. Менший Костя готує оригінальні листівки, від яких серденько радіє. А потім родина збирається за святковим столом, вітаємо любих матусь, колег, друзів.
Цьому святу радіє і шкільна малеча, і старшокласники, і колеги – ​чоловіки. Квіти, виготовлені власноруч, листівки, концерт, гарний настрій – ​без цього просто не обходиться жоден передсвятковий день.
Від цьогорічного 8 Березня я чекаю дива – ​щоб втілилася моя бажана мрія – ​відкрити у школі молодіжну кімнату, де діти проводитимуть вільний час, перерви. Там має бути інтернет, телебачення, книги і багато дзеркал із написами: «Я успішний», «У мене все вдається», «Я будуватиму свою кар’єру». Про це ми вже говорили із директором ПАТ «Шарівське» Віктором Кузьменком. Можливо, нашим постійним меценатам вдасться реалізувати задумане.
  • Вікторія Лисенко, Приютівський селищний голова:

Я почуваю себе щасливою жінкою, оскільки мій чоловік Сергій приділяє мені увагу не лише 8 Березня. Він балує мене смачними сніданками щодня, завжди турботливий і уважний. Та все ж для мене 8 Березня особливий день, бо зайвого тепла, ніжних обіймів, гарних квітів ніколи не буває. Це ще одна можливість у моїх чоловіків: Сергія та сина В’ячеслава подарувати мені квіти – ​кожен окремо, а ось подарунок вибирають разом. Для мене це щоразу приємний сюрприз – ​гарненька сумка, гаманець, манікюрні набори. Синок готує гарні листівки мені і бабусям. Разом ми їдемо вітати любих матусь, кумів, хрещениць. Тож це свято – ​ще одна нагода подарувати комусь радість, море позитиву.
  • Тетяна Двалішвілі, директор Добронадіївського СБК.

Однозначно, 8 Березня – ​день жіночого щастя. Адже яка це насолода для жінки, коли її помічають, розуміють, відчувають, кохають і цінують. Настільки приємно отримувати у цей день квіти від чоловіка, дітей та онуків. Оселя повниться гамором, веселощами. Святковий стіл накриваємо усі разом, хоча і чоловік Сергій щоразу дивує різними стравами. А ще увага, ніжне слово, поцілунок, підкріплений постійною допомогою по господарству, у побуті, у радості і горі. Гарні парфуми, цукерки, маленькі дрібнички – ​завжди приємний сюрприз. Оскільки я дуже полюбляю керамічних котиків (у колекції більше 20), то щороку чоловік знаходить все нових і гарних пухнастиків.
Постійно працючи з людьми, весь час захоплююсь жінками, здатними бути сильними, якщо це необхідно, і слабкими, коли це можна собі дозволити. Ми щороку прагнемо влаштувати усім землячкам чудове, незабутнє свято, аби вони відпочили і фізично, і насолодилися гарним концертом.
  • Ірина Табачкова, начальник управління соцзахисту населення:

Святкування 8 Березня – ​для нас чудова сімейна традиція. Пам’ятаю, коли ще була маленькою, мій тато намагався приготувати святковий обід, хоча й часу у нього, військового, не завжди вистачало. Тепер цю традицію продовжує чоловік Сергій – ​дивує мене і наших дорогеньких матусь своїми кулінарними шедеврами. Не важливо, що цього дня подарують, хай це буде і якась дрібничка. Головне – ​увага, ніжність і тепло. Від нього не відмовиться жодна жінка.
Працюю у жіночому колективі і помічаю, що перед будь-якими важливими святами, днями народження жінки поспішають додому, купують продукти, подарунки. Словом, піклуються про все і про всіх. І хоча б на 8 Березня вони можуть, як кажуть, розслабитися. Бо це їхнє свято.
  • Валентина Ільющенкова, керівник громадської приймальні народного депутата України Анатолія Кузьменка:

Для мене це доволі значиме свято. У нашій родині з нетерпінням чекають на нього, але не тому, що мріють про подарунки, а тому, що це день сюрпризів, зустрічей. За доброю традицією ми з чоловіком, дітьми та онуками їдемо у Нову Прагу до матусі Софії Іванівни із квітами, подарунками, тортом. Це справжнє сімейне свято. Вдома мій святковий ранок починається із букета квітів від чоловіка Володимира, а вже подарунок вибираємо здебільшого удвох – ​це має бути щось для душі, наприклад, парфуми. Цьогоріч вже наперед я отримала від нього справжній сюрприз – ​квиток на концерт Ірини Білик. Хіба це не щастя?!
  • Наталія Рудікова, депутат районної ради:

Святкувати 8 Березня у родинному колі – ​дуже давня наша традиція. У моєї бабусі Любові Федосіївни цього дня був День народження, тому ми завжди, як і на Різдво, усі збиралися у неї. І хоча її вже немає з нами та традиція збереглася. Першим вітає тринадцятирічний синок Данило квітами, поробками, або якимись приємними дрібничками. Разом готуємо сніданок і їдемо до матусі Тетяни Павлівни. Вона ж разом з онуком дарують мені кімнатні квіти або гарні горщики для них, бо це моє захоплення. Весь день сповнений позитивних емоцій, гарних слів. Жінки радіють, чоловіки заклопотані. У садочках, у школах, серед молоді – ​святкують усі. Хіба можна забрати у жіноцтва такий чудовий день?
  • Анжела Зіненко, бібліотекар Березівської бібліотеки-філії:

Хіба не мріє кожна жінка про вранішню каву з солодощами і квітами? Мені це щороку дарують чоловік Олег і син Ілля. Подарунки завжди непередбачувані, часто це бувають блокноти, бо я люблю писати. Від сина традиційно – ​листівка і квіти у стилі оригамі. Щоразу це шедевр. Найбільше уваги у цей день нашим матусям – ​Ользі Анатоліївні і Надії Григорівні. Ми радо вітаємо їх і в цей день, і в День матері. Як і більшість жінок, люблю квіти, найбільше – ​лілії. А ще мрію про романтичну подорож.
  • Тетяна Кузьменко, Головківський сільський голова:

З яким же нетерпінням ми чекаємо, коли у наше життя знову увірветься весна – ​заквітчана і натхненна, як прекрасна жінка! А тому так радіємо, коли приходить чудове, ніжне свято – ​8 Березня. До нього задовго готуються мої рідні «козаки»: чоловік і син Олександри та меншенький Женя. Оскільки для мене найбільше задоволення приносять квіти, то вони дарують і букети, і кімнатні, і паперові – ​дитячі поробки. Для мене немає кращого подарунку, ніж мої рідні поруч, усміхнені, щасливі. І найбільше, про що я мрію у житті – ​щоб здоровими зростали наші сини. Традиційно мої хлопці цього дня об’їжджають оселі матусь, бабусь, кумів, хрещениць. Словом, дарують усім гарний настрій.
  • Світлана Савченко, лікар-невропатолог терапевтичного відділення поліклініки:

Дуже люблю це свято, воно у нас практично завжди сімейне. Це завжди – ​щирі обійми, ніжні слова, квіти і подарунки від чоловіка Олександра, тата Михайла Микитовича, сина Максима. Щоразу чекаємо сюрпризів від найменшої донечки – ​Владлени. Крім поробок, вона пише вітання, пробує писати вірші. Хай вони ще зовсім дитячі, але такі ніжні, такі дорогі, тож і зберігаємо їх на згадку. Подарунки завжди приємна річ, щоб це не було. Я й сама дуже люблю дарувати їх. А ще ми прагнемо щоразу урізноманітнити це родинне свято. Крім святкового обіду, кудись ідемо чи їдемо разом – ​чи то на природу, чи в інше місто. Це завжди весело, чудово і пам’ятно.
  • Даша Ратушняк, директор Березівського СБК:

8 Березня – ​день, коли мої рідні дарують мені радість, а я дарую її іншим. Зранку приймаю вітання від чоловіка Олександра, донечки Анастасії, батьків – ​Михайла Степановича та Івана Григоровича. А потім усією родиною збираємося за святковим столом, вітаємо матусь, даруємо один одному гарний настрій, тепло. Не обходиться свято без квітів. Найбільш улюбленими для мене є білі лілії. І з таким позитивним настроєм потім поспішаю на своє робоче місце – ​дарувати приємні хвилини відпочинку наших березівчанкам. Це обов’язково щирі, ніжні, задушевні пісні від аматорів та приємні сюрпризи від дітвори. Цьогоріч з ним ми готуємо для матусь букети квітів, оздоблені цукерками. Порадіємо усі разом.
  • Ольга Горбенко, Новопразький селищний голова:

З приходом 8 Березня ми чекаємо весни, сонечка. У той же час це свято у нашій родині асоціюється із Днем матері, бо ми, і дорослі, і малі, мов пташенята, злітаємося до оселі матусі Тетяни Мефодіївни. І тут відчуваємо тільки позитивні емоції, тепле спілкування. Безумовно, що отримуємо квіти і подарунки від чоловіка Сергія, брата Тараса, сина Славіка. Найбільше, що бажає кожна жінка – ​чуйного ставлення, сімейного спокою, благополуччя. Я також хочу, щоб усі були здоровими, довго жили під мирним небом. Завжди рада гостям в оселі, люблю дарувати людям радість, бо вона вернеться сторицею.
  • Людмила Руденко, директор Косівського НВО:

З цим святом пов’язане усе найкраще, що може бажати жінка. Радість, ніжність, увага і квіти. Я дуже люблю кімнатні квіти, тому їх уже років вісім дарує мені чоловік Петро Анатолійович. За цей час вже справжнє деревце виросло. Він цього дня дарує радість багатьом із нас: мені, чотирьом донечкам, тещі. Залучає його до святкової програми і 10-річна донька Даринка. Вона виготовляє подарунки власноруч, танцює, співає.
Цікаво проходять свята і в шкільному колективі. Чоловіки готують підбірки кумедних фото із наших подорожей, проводимо спортивні змагання. Цьогоріч до свята приурочимо й відкриття після капремонту спортивного залу. Учні готують концертну програму. Раніше на перервах звучали й музичні вітання. Словом, весело, цікаво, радісно зустрічаємо весняне свято.
Дякуємо співрозмовницям за щире спілкування, і напередодні прекрасного свята бажаємо усім колективом: хай збудуться ваші мрії, і найдорожчим від усіх земних подарунків буде море щастя і любові від рідних!
Спілкувалася Олена СТОРЧОВА.