Невчасно доставлена газета: наслідки хакерської атаки, чи звичайна бездіяльність?

Уже майже два тижні пройшло з початку досить масованої атаки вірусу Petya, але вона усе ще на слуху. І це закономірно, бо можна з певністю сказати, що її жертвами стали і ми з вами. Як саме? Розкажемо далі на власному прикладі.
На щастя, кібератака не пошкодила наші ресурси і ми традиційно поспішили підготувати черговий номер часопису, причому подвоєний – через необхідність оприлюднити рішення сільських громад про встановлення місцевих податків і зборів. Звісно, хвилювалися, якби щось не сталося. Коли вже номер був готовий до друку, перед нами таки постала проблема – обласне відділення «Укрпошти» повідомило, що на комп’ютерну систему компанії здійснена хакерська атака, пошкоджена частина комп’ютерів, а тому нам не можуть надати інформацію щодо кількості нашого тиражу на липень. Незважаючи на це, ми таки віддрукували за звичним графіком випуск, як кажуть, з лишком, і відправили його у п’ятницю на пошту. Сподівалися, що таки поштарі винайдуть можливість спрацювати оперативно і відправити пресу до читачів. Але сталося не так, як гадалося. Навіть в понеділок у кіровоградській «Укрпошті» пояснили нам, що їм ще не вдалося відновити базу даних по передплаті, тому газети так і не доставили по району. У той час, як у п’ятницю у селах рознесли інші видання. Відповідно постає риторичне запитання: то що хакерська атака пошкодила дані тільки «Сільського вісника»? Чи це просто звичайна бездіяльність?

Ми, звичайно, з розумінням ставимося до проблем «Укрпошти». Проте й не відкидаємо, що обласне керівництво у цій ситуації могло б спрацювати оперативніше. За кілька днів можна було б зателефонувати у сільські відділення, де поштарі напам’ять знають кількість передплачених видань, і доставити їх по району хай на день-два пізніше, не чекаючи наступного, четвергового транспортування. А вже у селі, думаємо, листоноші нас би не підвели, бо готові йти до осель земляків за будь-якої погоди. За що їм наша повага і хвала.  Втім зараз приносимо наші вибачення шанувальникам за несвоєчасну доставку часопису.
Водночас не можемо не сказати про ще один неприємний момент, пов’язаний із незадовільною роботою поштовиків. Час від часу нам телефонують читачі або сільські голови, що у той чи інший населений пункт не доставили видання, або приносять його на кілька днів пізніше. Ось і на минулому тижні тривожний дзвінок надійшов від Андріївського сільського голови Віктора Близнюка, Щасливського - Тетяни Кіцелюк, Олександрівського – Віти Бершавської. Тепер жителі цих сіл не отримали вже два номера вчасно. Розцінюємо це неподобство як злочин і неповагу до людей, які чекають свіжих новин, тижневої програми телепередач. І це в той час, як ми постійно, без збоїв, відправляємо тираж на пошту, за його транспортування з нас заздалегідь беруть оплату. Тому ми настійно просимо наших читачів повідомляти про факти несвоєчасної доставки часопису за редакційним номером: 7-45-94. Разом будемо вимагати надання якісних послуг, адже ви платите кошти за товар, а ми - за його доставку. Тим більше, що в «Укрпошті» вирішили підняти тарифи на низку послуг з середини літа цього року. Чиновники держпідприємства повідомили, що тарифи на доставку друкованих ЗМІ зростуть більш як на 50%. Також планують підняти розцінки і на оформлення поштових замовлень, від якого безпосередньо залежить вартість доставки газет читачам. Тому й ми маємо усі підстави вимагати від монополіста гарантії того, щоб якість доставки преси стала кращою після збільшення тарифів.
З повагою колектив редакції.