Обговорили реформи у сфері юстиції

Реформаторські ініціативи Міністерства юстиції України у сфері державної реєстрації - ключові питання, які висвітлювалися під час зустрічі з громадськістю та представниками ЗМІ, що відбулася 8 грудня у центрі надання адміністративних послуг райдержадміністрації. 
Про переваги нового «антирейдерського» закону, який має врегулювати питання незаконних захоплень власності в Україні, користь його новел для громадян та реформи у сфері державної реєстрації розповіли під час спілкування представники Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області  Олена Могильна та Микола Рудік.
Вони, зокрема, зазначили, що внаслідок реформи на сьогодні громадяни вже самі обирають того державного реєстратора в межах області, який надасть їм якісну послугу;  вони мають право звертатись із скаргами на дії державних реєстраторів не лише до суду, але і до територіального управління юстиції та Міністерства юстиції. Одним із нововведень так званого «антирейдерського закону», що унеможливить найбільш поширені схеми рейдерства, стало посилення адміністративної відповідальності за підробку документів - як заявників, так і державних реєстраторів, до 8,5 тис грн.  та введення кримінальної відповідальності - до 8 років позбавлення волі. Крім цього, Міністерство юстиції має право проводити моніторинг дій державних реєстраторів, і якщо при цьому буде встановлено невідповідність закону, це вже є підставою для проведення перевірок, блокування реєстру для такого реєстратора.
Потім начальники Олександрійських районного та міського відділів ДРАЦС Ірена Глінченко та Вікторія Славська зупинилися на пілотних проектах у сфері реєстрації актів цивільного стану. Ірена Олександрівна акцентувала увагу на можливості батьків отримати свідоцтва про народження дитини ще до виписки з пологового будинку. Співробітник відділу ДРАЦС  на місці здійснює прийом документів та видачу свідоцтв. Це зручно для самих батьків, водночас зменшується кількість несвоєчасної державної реєстрації народження та черг в органах юстиції.  Слід зазначити, що за 11 місяців 2016 року 407 новонароджених отримали свій перший документ безпосередньо у пологових будинках міста та району. Також разом із свідоцтвом про народження за бажанням батьків тепер можна отримати довідку з реєстрацією місця проживання. Цією послугою, що діє з середини листопада, скористалися 7 матерів.
- Пілотний проект «Шлюб за добу» покликаний зробити процес одруження максимально комфортним для молодят і дає можливість відійти від старих норм — коли молодята були змушені чекати більше 30 днів, - поінформувала Вікторія Славська. - Перевагами сервісу є те, що люди самі обирають час та місце реєстрації шлюбу, їм самим не треба звертатися до відділів ДРАЦСу - за них це зробить організатор реєстрації. Щоправда, проект поки що запущений в туристичних містах та у містах, які межують з тимчасово окупованими територіями, але скористатися цією послугою може кожен українець, незалежно від місця проживання і реєстрації. У той же час, ми є учасниками іншого пілотного проекту - щодо подання заяв з державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет, запису на прийом до відділу у зручний час, консультації в онлайн-режимі.
- Одна з ключових новацій в органах виконавчої служби - поява приватних виконавців, котрі працюватимуть на рівні з державними, - зазначила у своєму виступі начальник управління Державної виконавчої служби у Кіровоградській області Мар’яна Касімова, інформуючи про зміни в чинному законодавстві щодо механізму примусового виконання виконавчих документів. Вона також розповіла, хто може стати приватним виконавцем, який у цьому сенс і як це вплине на життя пересічних українців.
Наостанок головний спеціаліст відділу державної реєстрації Олексій Матронін акцентував увагу на тому, що з 1 січня 2017 р. закінчується термін для неприбуткових організацій, відведений для внесення змін та перереєстрацію статутів з метою приведення їх у відповідність до чинного законодавства.
О.СТОРЧОВА.