Олександр Замковий: Кваліфіковані кадри - основа нашого товариства

Жнива в Олександрійському районі добігають кінця. Успішно вони пройшли і в одному з кращих, провідних господарств краю – ТОВ «Колос». Цими днями ми мали змогу побувати на підприємстві та  поспілкуватися з його працівниками і керівництвом. Цим, по-справжньому цікавим та змістовним візитом, у якому нас гостинно супроводжувала заступник директора Любов Замкова, хочемо поділитися й з нашими читачами.


Треба констатувати, що за останні кілька років технічна система управління підприємством суттєво поліпшилась. І це проявилося у різних сферах життєдіяльності агрогосподарства. Та стосується, як застосування новітніх технологій на полях, так і в тваринницькій галузі.

Диспетчер на агропідприємстві, як регулювальник руху на великому перехресті

У сезон на підприємстві працює до 160 осіб. Хороші фахівці – це, безперечно, основа підприємства. Але, окрім того, і умови праці мають бути належними. І в «Колосі» все зроблено для того, щоб відповідали вони сучасним стандартам та нормам. Має підприємство сучасний машинно-транспортний парк. Його штурманом по праву можна вважати заповзятого та енергійного бухгалтера МТП і одночасно диспетчера Аллу Чернявську. Ця відкрита й доброзичлива жінка виконує сьогодні чималий і відповідальний об’єм роботи. Бо диспетчер тут, як регулювальник руху на перехресті. Людина, яка відповідає за якісну та продуктивну роботу водіїв і механізаторів.
Диспетчер Алла Чернявська - на "бойовому"посту

У її підпорядкуванні сьогодні знаходиться 45 чоловіків: трактористи, механізатори, слюсарі, токарі, зварники. У сезон це фактично координація роботи 30 одиниць техніки, яка обслуговує територію двох сільрад - Косівської та Костянтинівської, а ще дві ферми та споріднене агропідприємство - ТОВ «Агрофірма Федірки» сусіднього Світловодського району.

З різними питаннями водії й механізатори звертаються до Алли Миколаївни.  Вона ж має контролювати чітку логістику роботи техніки підприємства, яку забезпечили інженери-фахівці на чолі з головним інженером  Тофігом Аббасовим.  Її робочий день починається вже о 6-й ранку, а закінчується о 17-ій. Жінка має добре облаштоване робоче місце, спецодяг, харчування. За всім слідкує і відповідає навіть за технічну безпеку водіїв. Забезпечена відповідно й сучасним ПК, інтернетом, телефоном, рацією, відеоспостереженням GPRS. Це обладнання допомагає швидко відреагувати на можливі проблеми і форс-мажори та дисциплінує великий колектив транспортників.

Логістика зерна з поля на тік

Рік тому у господарстві ввели в експлуатацію новий критий тік. Логістика зерна з поля проходить через нього. Там же, за словами Євгенія Курочки, керівника токового господарства «Колосу», торік облаштували нову сушарку, що працює на відходах соняшника, кукурудзи та сої. Дане обладнання за добу може довести до базової норми 200 тонн зібраної продукції.  Загалом, тік розрахований на прийом та складське збереження  близько 10 тис. тонн зерна.
Об'єкти на току демонструє Євгеній Курочка

Хоча роками раніше підприємство користувалося сушаркою на дизельному пальному, але у використанні вона обходиться надто дорого. Тому від старих технологій відмовились та перейшли на нові, енергозберігаючі.

Йдемо в ногу з часом

Про запровадження в «Колосі» новітніх технологій з нами поділився керівник IT- відділу Іван Гуменюк. За його словами, починаючи з 2005 року, ТОВ «Колос» успішно впроваджує на підприємстві нові системи точного землеробства. Тобто всі наявні в господарстві сільгоспугіддя були інвентаризовані й відповідно створені сучасні електронні карти полів, які зберігаються в спеціальній базі.

Інтелектуальний "мозг" компанії Іван Гуменюк

Потому їх використовували для коригування сівозмін і транспортного  моніторингу. Відтак на підприємстві сформована історія посівів. Її зберігають на електронних носіях, починаючи з 2005 року.

Другим етапом модернізації підприємства стало впровадження GPS-тренера, що дозволяє слідкувати за роботою сільгосптехніки. Він, зі слів фахівця, чітко обраховує робочий час водіїв та механізаторів, ідентифікує  факти виконання різних робіт. Разом з тим, поступово вдосконалюються абсолютно всі дії транспортників. Дякуючи новаціям, з полів прибрали обліковців. Але зробити це до влаштування GPS було, дійсно, нереально.

Також на сільгосптехніку встановлені навігатори паралельного руху і так звані «автопілоти». І на цьому процес запровадження новацій тут не обмежується. До всього ж, аналізуючи постійні зміни в агросекторі, для контролю якості посівів у «Колосі» успішно практикують використання безпілотних літальних апаратів (квадрокоптер та гексокоптер), які допомагають зробити знімки полів і відслідкувати стан посівів та ефективність внесення добрив. Якості в тому сенсі додають мультиспектральні камери, що вмонтовані в безпілотники.

Гідна робота – гідний заробіток

Як наголошує керівник ТОВ «Колос» Олександр Замковий, агропідприємство сьогодні об’єднує 1200 пайовиків з двох сільських рад. Завжди за оренду землі товариство «Колос» платило гідні кошти. Цей рік не став виключенням. Тим більше, що плата за оренду паїв  збільшена практично у півтора рази. Директор, як господар, добре розуміє, що для декого з селян ці кошти – фактично єдине джерело доходу і що ціни на більшість товарів і послуг сьогодні суттєво  зросли, тому з розумінням йде людям назустріч.

Середня зарплата по підприємству загалом складає 4392 грн. Для порівняння торік - 3238 грн., а позаминулий – 2557 грн.
«Поки діє мораторій на продаж землі, аграрії працюватимуть у тому ж руслі. А якщо відбудуться зміни у законодавстві, то землі елементарно перейдуть від одних власників до інших. І ця тема може активізуватися вже за рік», - переконаний мій співрозмовник.

Окрім того, зі слів Олександра Вікторовича, «Колос», як базове господарство, сьогодні посилено опікується соціальною сферою села, на що постійно виділяються значні суми коштів. Торік тільки в освіту вклали мільйон грн. За ці кошти загалом придбали шкільний автобус і побудували новий паркан, в цьому навчальному році відремонтували фасад ганку, виклали плиткою частину шкільного подвір’я. Зробили комфортнішу доставку учнів з віддалених куточків села і одночасно вирішили проблему доставки дітей з сусідньої Костянтинівки, де було ліквідовано малокомплектну школу. Шкільний транспорт, власне, й по сей день знаходиться на утриманні господарства, так само як і його водій – професіонал з 30-річним стажем Володимир Іванович Громенко. Щодня він здійснює два ранкових рейси та два вечірніх, розвозячи діток по Косівці та сусідній Костянтинівці.
Водій Володимир Громенко готовий відправитись шкільним маршрутом

У шкільному автобусі - зручно і затишно

Але «Колос» опікується не тільки  школою, допомагає садочку, сільраді і так далі. До всього ж, орендує місцевий ставок, прилеглу територію якого постійно облаштовує і робить акцент на розвитку сільських територій. І, здається, що перелік добрих справ, започаткованих аграріями й керівництвом «Колосу», можна продовжувати безкінечно. Головне, що кожен, хто до них звертався, отримав цілком реальний результат.
Н. ЛУЦЕНКО.